Zaščita ustvarjalcev ali zaviranje napredka?
Paul Keller predstavlja razmišljanje o strojnem učenju in okviru EU za avtorske pravice v objavi z naslovom Protecting creatives or impeding progress?
Ker so generativni sistemi strojnega učenja vse bolj razširjeni, je razprava o avtorskih pravicah in vhodnih podatkih ponovno v središču pozornosti. V središču te razprave je vprašanje, ali morajo avtorji, ustvarjalci in drugi imetniki pravic podati dovoljenje, preden se njihova dela lahko uporabijo kot vhodni podatki za generativne sisteme strojnega učenja, ki proizvajajo rezultate na podlagi del, na katerih so bili usposobljeni.
Kakšen je torej trenutni pravni položaj v zvezi z uporabo javno dostopnih avtorskih del za namene usposabljanja sistemov strojnega učenja? V ZDA je to večinoma še vedno v zraku, v Evropi je pravni okvir veliko bolj jasen. Evropska unija je namreč od sprejetja direktive o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu leta 2019 uskladila pravila, ki veljajo za uporabo avtorsko zaščitenih del za usposabljanje sistemov strojnega učenja.