Ustvarjanje novih mladih bralcev na Novi Zelandiji
Avtorica Jo Buchan, ki je zaposlena v Nacionalni knjižnici Nova Zelandija na oddelku, ki nudi storitve šolskim knjižnicam, v prispevku opisuje pomen pismenosti, še posebej bralne pismenosti in izpostavlja zaskrbljujoče nenehne razlike v pismenosti. Mladi potrebujejo podporo za razvijanje veselja do samostojnega branja, ki je ključna sestavina za razvoj bralne pismenosti. Skozi raziskave in spremljanje generacij se opaža, da pri približno 8 letih začne podpora bralcem upadati (tako doma kot v šoli). Ob tem avtorica izpostavi, da so šolske in razredne knjižnice ključne za zagotavljanje dostopa do raznolikega in privlačnega nabora bralnega gradiva. To še posebej velja za mlade, ki nimajo dostopa do javne knjižnice in knjig ter podpore za branje doma. V besedilu prispevka je nanizanih veliko podatkov različnih mednarodnih raziskav ter razlag in idej ter koristnih povezav.
Celotno besedilo je dostopno na povezavi.
Novico pripravil: Gregor Škrlj (Narodna in univerzitetna knjižnica)
Foto: Unsplash