Umetna inteligenca na doktorski ravni izobraževanja: novi vidiki za knjižnice
Kratek povzetek članka Artificial Intelligence in PhD education: New perspectives for research libraries:
Umetna inteligenca (UI) bo korenito vplivala na delovne metode znanstvenikov in raziskovalcev ter jih spremenila. Ta članek predstavlja ugotovitve široke nacionalne raziskave in delavnice, ki se osredotoča na izzive in priložnosti, ki jih razvoj UI prinaša doktorskim kandidatom, gledano s perspektive knjižničnega osebja, ki nudi raziskovalno podporo v več raziskovalnih knjižnicah na Norveškem.
Članek preučuje, kako bi se knjižnice lahko prilagodile razvoju ter obravnava vloge različnih deležnikov in predlaga ukrepe glede podpore doktorskim kandidatom pri odgovorni uporabi orodij, ki temeljijo na UI. Na podlagi spoznanj iz raziskave in delavnice članek tudi prikazuje, česa primanjkuje v knjižničnih storitvah.
Študija razkriva določeno mero negotovosti med knjižničarji glede njihove vloge v akademskem kontekstu UI. Za razvoj kompetenc pedagoškega osebja v akademskih knjižnicah članek priporoča vključevanje tem, povezanih z UI, v obstoječe izobraževalne vire ter ustvarjanje okolij za izmenjavo izkušenj in znanja z relevantnimi partnerji znotraj in zunaj univerze.