Knjižničarske novice

novice in strokovne informacije za knjižnjičarje

Transforming academic librarianship through AI reskilling: Insights from the GPT-4 exploration program

Transforming academic librarianship through AI reskilling: Insights from the GPT-4 exploration program

V The Journal of Academic Librarianship je objavljen prispevek o študiji Transforming academic librarianship through AI reskilling: Insights from the GPT-4 exploration program.

Povzetek:

Pojav umetne inteligence (UI) v visokošolskem knjižničarstvu zahteva ustrezen razvoj kompetenc knjižničarjev. Študija primera obravnava raziskovalni program GPT-4 na University of New Mexico’s College of University Libraries and Learning Sciences, katerega cilj je bil spodbujati kulturo nenehnega učenja in inovacij z zagotavljanjem praktičnih izkušenj z napredno tehnologijo umetne inteligence. Na podlagi načel učenja odraslih Malcolma Knowlesa, teoretika s tega področja, sta analizirani struktura in izvajanje programa, pri čemer je poudarjen raznovrsten nabor projektov, ki so se jih lotili udeleženci. Študija razkriva, da učinkovito usposabljanje na področju umetne inteligence vključuje gojenje kulture nenehnega učenja, prilagajanja in skupnega raziskovanja, ki temelji na praktičnem pristopu. Udeleženci so poročali o znatnem izboljšavah na področju umetnointeligenčne pismenosti in zaupanju v uporabo orodij umetne inteligence pri svojem delu. Uspeh programa kaže na potencial dobro strukturiranih pobud za opolnomočenje knjižničarjev za krmarjenje po razvijajočem se okolju umetne inteligence v visokošolskih knjižnicah. Študija primera ponuja spoznanja in strategije za druge visokošolske knjižnice, ki želijo razviti pobude za opolnomočenje na področju UI, pri čemer poudarja pomen spodbujanja podpornega učnega okolja, obravnavanja tehničnih in etičnih izzivov ter zagotavljanja dolgoročne trajnosti takih programov. Program služi kot načrt za vključevanje umetne inteligence v knjižnične storitve in delovanje knjižnic.

 

 

 

Skip to content