Knjižničarske novice

novice in strokovne informacije za knjižnjičarje

TRACE – Traditional children’s stories for a common future 

TRACE – Traditional children’s stories for a common future 
1. 7. 2021
Milena Bon
Narodna in univerzitetna knjižnica

29. 6. 2021 so v Narodni in univerzitetni knjižnici v Zagrebu predstavili rezultate Erasmus+ projekta Tradicionalne otroške zgodbe za skupno prihodnost – TRACE, katerega sva se udeležili tudi vabljeni slovenski predstavnici (Milena Bon iz Narodne in univerzitetne knjižnice in Urška Lobnikar Paunović iz Valvasorjeve knjižnice Krško).

Projekt TRACE je osredotočen na ozaveščanje otrok o pomenu evropske kulturne dediščine s tradicionalnimi zgodbami iz Hrvaške in partnerskih držav (Španija, Grčija in Latvija) v povezavi z izobraževanjem. Namenjen je otrokom v starosti 6 do 12 let, učiteljem in knjižničarjem, posredno pa staršem, lokalni samoupravi in javnosti ter pristojnim ministrstvom. Glavni cilj je promocija evropske kulturne dediščine z izmenjavo zgodb partnerskih držav s poudarkom na vrednotenju svoje in kulture ostalih evropskih narodov. Usmerjen je na razvijanje branja in dvig bralne pismenosti. Poudarek je na pomenu vseživljenjskega učenja, socialni vključenosti in razvijanjem kritičnega mišljenja, multikulturnosti in razvijanju tako komunikacijskih kot socialnih veščin pri otrocih ter opozarja na bogastvo in raznolikost evropske kulturne dediščine. Bajke, miti in legende učijo otroke o življenju, moralnih vrednotah, izbirah, ki jih ponuja življenje.

Predstavitev projekta so najprej pozdravili predstavniki pristojnih ministrstev, Erasmusa, ravnateljica NSK, ki je med drugim poudarila, da so taki projekti izziv za boljšo družbo, boljše znanje in s tem večjo konkurenčnost ter vzorniki za ustvarjanje dodane vrednosti. Predstavnica ministrstva za izobraževanje pa je izpostavila, da Republika Hrvaška dela na multikulturnosti, za kar pa je pogoj dobro poznavanje najprej svojega jezika in kulture. V uvodni predstavitvi je bil izpostavljen rek A. Einsteina: Če želite, da bodo vaši otroci inteligentni, jim berite pravljice.

Intelektualni rezultati projekta so prosto dostopni in z dovoljenjem za predelavo, priredbe:

  1. Izobraževalni paket: Priročnik za učitelje in knjižničarje (teorija in praksa), zgodbe, delavnice
  2. Spletna stran: narejena v WordPressu, tudi za slepe in slabovidne uporabnike, vsebuje pa digitalizirane zgodbe in vsebine, e-knjigo, galerijo, download cona (čez 360 dokumentov). Poudarlili so še pomen arhiviranja nastajanja spletne strani, za katero je zadolžen NSK.

Na spletni strani so in do konca projekta 31. 7. 2021 bodo še zbrane in prevedene v pet jezikov vse digitalizirane zgodbe (sodelujočih držav in angleščino), kot tudi mnogi drugi izobraževalni materiali, ki so nastali v sklopu projekta. Sledite pa jim lahko tudi na Twiterju.

Izpostavimo predstavitev enega izmed hrvaških partnerjev iz Zadra: Društvo Mala filozofija, ki so pri prebiranju zgodb na delavnicah Kako ustvariti skupnost filozofskih raziskovalcev uporabili metode: Sokratov in Nelsonov dialog za razvijanje kritičnega mišljenja pri otrocih. Sodelovala je tudi ekipa iz OŠ Omiš. Ni pa manjkalo predstavitev s področja biblioterapije, etike v zgodbah, branje zgodb vseh sodelujočih držav, posnetov delavnic …

Več o projektu in predstavitvi si preberite še na spletni strani.

 

Skip to content