TikTok in knjižnica: močno zavezništvo
TikTok je aplikacija, ki omogoča enostavno in zabavno ustvarjanje videoposnetkov, dolgih od 15 do 60 sekund, ki lahko vključujejo različne dodatke (besedilo, glasbo, posebni učinki, nalepke …). Video vsebine lahko ustvarjajo in nalagajo registirarni uporabniki ter sledijo in komunicirajo z drugimi ustvarjalci. Avtorica Kelsey Bogan (zaposlena kot šolska knjižničarka na srednji šoli Great Valley High School v ZDA) je v prispevku z naslovom TikTok and libraries: a powerful partnership (objavljen v publikaciji Connections) predstavila svojo pot, kako je pravzaprav začela z uporabo omrežja TikTok.
Kot je zapisala, se je njena zgodba začela z besedami: "Gospa Bogan, slavni ste na TikToku!" S temi besedami so jo ob prihodu v šolo nagovorili njeni dijaki. Bila je presenečena, saj je šele prejšnji večer ustvarila račun na TikTok-u ter objavila videoposnetek, ki pa je v hitrem času postajal priljubljen, saj si ga je ogledalo več kot 300.000 gledalcev in tako postal viralen. S tem je postala »kul knjižničarka«. Najpomembnejše pa je dejstvo, da so zaradi videoposnetka dijaki prihajali k njej v knjižnico ter sporočali svojo navdušenost in pohvale. Nikoli si ni mislila, da bo njen 15 sekundni posnetek, v katerem je predstavila knjižnične vire ob zvoku priljubljene melodije, postal tako priljubljen in knjižnico približal dijakom. Avtorica je tudi navedla koristi, ki jih TikTok prinaša knjižnici – od promocije do večje prepoznavnosti, sodelovanje in ustvarjanje novih poti ter virtualnih skupnosti. S pomočjo TikTok-a je lažje dosegla prave ciljne skupine, jim predstavila delo knjižnice, svetovala bralcem ter širila znanje. Celotno besedilo prispevka je dostopno na spletni strani.
Novico pripravil: Gregor Škrlj (Narodna in univerzitetna knjižnica)
Naslovna fotografija: Unsplash