Knjižničarske novice

novice in strokovne informacije za knjižnjičarje

Stanje knjižničnega marketinga v letu 2025

Stanje knjižničnega marketinga v letu 2025

Angela Hursh, strokovnjakinja za trženje knjižnic oziroma njihovih storitev je naredila raziskavo. Rezultati so dostopni v prispevku The State of Library Marketing in 2025: Survey Reveals New Obstacles and Frustrations.

Izpostavljamo nekaj ključnih ugotovitev raziskave, ki je zajela 109 respondentov:

Profil sodelujočih:

  • 84,4 % iz splošnih knjižnic,
  • 11 % iz univerzitetnih knjižnic,
  • večina iz manjših in srednje velikih knjižnic,
  • 79 % ima več kot 3 leta izkušenj s knjižničnim marketingom.

Glavni izzivi:

  1. Podpora vodstva in sodelavcev – težave pri razumevanju vrednosti marketinških aktivnosti.
  2. Proračunske omejitve.
  3. Pomanjkanje časa.
  4. Doseganje neuporabnikov knjižnic.
  5. Težave z družbenimi omrežji (algoritmi, doseg).

Uporaba družbenih omrežij:

  • Facebook: 98 %
  • Instagram: 97 %
  • YouTube: 67 %
  • LinkedIn: 40 %
  • Twitter/X: 22 %
  • TikTok: 20 %

E-poštni marketing:

  • 35 % pošilja tedensko,
  • 33 % mesečno,
  • 14 % večkrat tedensko,
  • 14 % ne uporablja e-poštnega marketinga.

Glavni marketinški cilji:

  • Privabljanje obiskovalcev v fizično knjižnico/na spletno stran (27,5 %).
  • Doseganje neuporabnikov (23 %).
  • Spodbujanje obstoječih članov k pogostejši uporabi (16,5 %).

Zanimiva ugotovitev je tudi, da večina knjižničnih marketinških strokovnjakov še ne uporablja umetne inteligence pri svojem delu, 72,5 % pa ocenjuje svoje promocijske aktivnosti kot “delno učinkovite”.

Skip to content