Stanje knjižničnega marketinga v letu 2025
Angela Hursh, strokovnjakinja za trženje knjižnic oziroma njihovih storitev je naredila raziskavo. Rezultati so dostopni v prispevku The State of Library Marketing in 2025: Survey Reveals New Obstacles and Frustrations.
Izpostavljamo nekaj ključnih ugotovitev raziskave, ki je zajela 109 respondentov:
Profil sodelujočih:
- 84,4 % iz splošnih knjižnic,
- 11 % iz univerzitetnih knjižnic,
- večina iz manjših in srednje velikih knjižnic,
- 79 % ima več kot 3 leta izkušenj s knjižničnim marketingom.
Glavni izzivi:
- Podpora vodstva in sodelavcev – težave pri razumevanju vrednosti marketinških aktivnosti.
- Proračunske omejitve.
- Pomanjkanje časa.
- Doseganje neuporabnikov knjižnic.
- Težave z družbenimi omrežji (algoritmi, doseg).
Uporaba družbenih omrežij:
- Facebook: 98 %
- Instagram: 97 %
- YouTube: 67 %
- LinkedIn: 40 %
- Twitter/X: 22 %
- TikTok: 20 %
E-poštni marketing:
- 35 % pošilja tedensko,
- 33 % mesečno,
- 14 % večkrat tedensko,
- 14 % ne uporablja e-poštnega marketinga.
Glavni marketinški cilji:
- Privabljanje obiskovalcev v fizično knjižnico/na spletno stran (27,5 %).
- Doseganje neuporabnikov (23 %).
- Spodbujanje obstoječih članov k pogostejši uporabi (16,5 %).
Zanimiva ugotovitev je tudi, da večina knjižničnih marketinških strokovnjakov še ne uporablja umetne inteligence pri svojem delu, 72,5 % pa ocenjuje svoje promocijske aktivnosti kot “delno učinkovite”.