Šolske knjižnice v Avstraliji kot zaveznice mladim
V prispevku z naslovom School libraries are an ally to students needing an escape. We can’t let them vanish je Nova Weetman (večkrat nagrajena avtorica knjig za otroke in mladino, med drugim knjige The Edge of Thirteen, ki je prejela nagrado Abia 2022) zapisala, da so šolske knjižnice za učence v Avstraliji zelo pomembne.
Šolska knjižnica že dolgo časa velja za zaveznika učencem, za miren prostor, za pribežališče. To je poseben prostor na šoli, obdan ne le s knjigami, temveč tudi z odraslimi, ki razumejo in berejo. To so šolski knjižničarji. In oni poznajo svoje zbirke, znajo v prave roke dati pravo knjigo, poglobljeno lahko razpravljajo o zgodbah z učenci. Toda najpomembneje je dejstvo, da ti šolski knjižničarji učencem predstavljajo pomembnost branja, razvijajo in krepijo bralno kulturo ter bralno pismenost.
Morda je težko ovrednotiti, kako pomembna sta lahko šolska knjižnica in zavzeti knjižničar za šolsko skupnost. Vrednost branja ni enostavno izmeriti, tudi če njeno pomembnost razumemo že samo po sebi. Branje nam pomaga pri učenju besedišča in slovnice ter razumevanju narave zgodbe, pomaga tudi pri razvoju empatije.
Zapiranje šolskih knjižnic ni posledica le pomanjkanja financiranja, razlog je tudi v tem, da ne znamo več pravilno vrednotiti pomembnosti branja, pozabili smo, da so knjižnice kraj za umiritev in preprosto biti. Avtorica še zapiše, da sama v otroštvu ni imela dostopa do šolske knjižnice, saj je obiskovala majhno javno osnovno šolo na obrobju predmestja. Ni imela dostopa niti do splošne knjižnice. Dostopna pa je bila premična knjižnica (biblobus), ki je vsak teden pripeljala gradivo.
Preberite celoten prispevek na povezavi.