Smernice IFLA MLCE
Mednarodna zveza knjižničarskih združenj in institucij (IFLA) je januarja 2025 izdala smernice z naslovom IFLA MLCE Guidelines for Effective, Easy to Implement, Low-to-No Resource Media Literacy Interventions for Libraries and Information Professionals. Gre za izdelek projekta Media Literacy Case for Educators (MLCE), ki je nastal z namenom opolnomočiti knjižničarje, izobraževalce in druge strokovnjake za učinkovito, inovativno in trajnostno spodbujanje medijske pismenosti.
Glavne značilnosti smernic:
Namenjene so lažji izvedbi učenja medijske pismenosti z minimalnimi ali brez dodatnih virov, kar omogoča dostopnost tudi knjižnicam z omejenimi sredstvi.
Smernice temeljijo na potrebah knjižničarjev in izobraževalcev, ki so bile ugotovljene s pomočjo delavnic in sodelovalnih raziskav.
Vključujejo metode za usposabljanje trenerjev (Training of Trainers), praktične napotke za izvajanje ter priporočila za spremljanje in ocenjevanje uspešnosti.
Poudarek je na prilagodljivosti pristopov glede na različne knjižnične sisteme in lokalne okoliščine.
Cilj je ustvariti mrežo medijske pismenosti znotraj knjižnic, šol in drugih izobraževalnih ter kulturnih ustanov, ki bo dolgoročno vplivala na družbeno odpornost in kritično razumevanje medijev.
Pomen za knjižnice:
Smernice nudijo praktičen okvir za knjižničarje, ki želijo okrepiti digitalno in medijsko pismenost svojih skupnosti, ne da bi potrebovali velike finančne ali kadrovske vire. IFLA s tem krepi vlogo knjižnic kot prostorov za vseživljenjsko učenje in aktivno državljanstvo v digitalni dobi.
Več informacij in dostop do celotnih smernic je na voljo na spletni strani IFLA.