Referenčni pogovor
Referenčni pogovor je ključnega pomena za zagotavljanje učinkovitih informacijskih storitev v knjižničnem okolju. Z aktivnim poslušanjem, premišljenim spraševanjem in empatičnim sodelovanjem lahko knjižničarji uporabnikom pomagajo pri iskanju informacij, ki jih potrebujejo, in jim omogočijo, da postanejo samozavestni in neodvisni iskalci znanja.
Referenčni pogovor je osrednji del procesa iskanja informacij v knjižnicah, raziskovalnih ustanovah in drugih informacijskih službah. Gre za strukturiran dialog med informacijskim strokovnjakom (knjižničarjem, raziskovalcem) in uporabnikom, ki išče informacije. Namen intervjuja je razjasniti in razumeti uporabnikove potrebe po informacijah, preferencah in omejitvah.
Izzivi med referenčnimi pogovori:
- dvoumne ali nejasne poizvedbe,
- preobremenjenost z informacijami,
- tehnične težave,
- jezikovne in komunikacijske ovire,
- omejeni viri,
- časovne omejitve,
- pričakovanja uporabnikov in
- spretnosti informacijske pismenosti.
Kakšen je namen, kako poteka referenčni pogovor in še kaj več, da osvežite svoje znanje, pa v članku Understanding the Reference Interview: The Significance of the Reference Interview.