Knjižničarske novice

novice in strokovne informacije za knjižnjičarje

Pri iskanju zaposlitve bodite pred kadrovsko službo: predstavitev dejavnosti in oddelkov NUK novim sodelavcem

Pri iskanju zaposlitve bodite pred kadrovsko službo: predstavitev dejavnosti in oddelkov NUK novim sodelavcem
30. 3. 2020
Helena Ana Drewry
Narodna in univerzitetna knjižnica
NUK

Skupina je bila heterogena, v njej so bili novinci – zaposleni na projektih, praktikantka iz Oddelka za bibliotekarstvo, informacijske znanosti in knjigarstvo ter zaposleni prek javnih del.

Učinkovitost predstavitev smo preverili z odgovori treh naključno izbranih novincev, ki so na podlagi predstavitev dejavnosti in oddelkov NUK izbrali tri najkoristnejše informacije za nadaljnje poklicne odločitve in podali svoje odločitve za najljubši oddelek oziroma službo v NUK.

Po uvodni predstavitvi Narodne in univerzitetne knjižnice je poudarek slonel na koristnih vzpodbudah iz kadrovske službe, ki so bile uglašene s skupnim imenovalcem, kako biti in ostati aktiven iskalec zaposlitve. V knjižnici si seveda želimo, da bi bili mladi sodelavci, ki so v NUK vstopili na začetku svoje profesionalne poti, vedno celo korak pred kadrovsko službo, hkrati pa z roko v roki sledili srcu in svojim profesionalnim potrebam.

Predstavitvi nove Službe za prireditve in odnose z javnostmi je sledil ogled knjižnice, zatem pa vpogled v glavne dejavnosti Oddelka za informacije in izposojo gradiva, Oddelka za digitalne vsebine in Oddelka knjižničnih zbirk z obiskom glavnega skladišča na Turjaški.

»Kot popoln novinec v NUK (z delom sem pričel dan po tem, ko se je kroženje zaključilo) bi kot najkoristnejše izpostavil predvsem to, da sem se na kroženju spoznal z obsegom delokroga ustanove kot celote ter dobil osnovni vpogled v področje dela Oddelka za digitalne vsebine. O nadaljnjih poklicnih odločitvah v tem trenutku še ne morem nič reči.« Janez Žumer (Oddelek za digitalne vsebine, zaposlen prek javnih del), odgovor na vprašanje: Tri najkoristnejše informacije za vaše nadaljnje poklicne odločitve.

Predstavitev oddelkov na Leskoškovi je vključevala predstavitve dejavnosti Oddelka za zaščito in restavriranje in Nacionalnega bibliografskega centra ter ogled glavnega skladišča.

Najljubši oddelek/služba:

»Oddelek za zaščito in restavriranje.« Andreja Hari (projekt EODOPEN – E-knjige po naročilu – odpiranje dostopa evropskim uporabnikom spleta)

»Nacionalni bibliografski center, kjer sem tudi delala večino svoje prakse. Delo z gradivom, preden je na voljo uporabnikom (vsebinska obdelava gradiva, UDK, katalogizacija itd.), me neizmerno veseli in upam, da bom v prihodnosti kdaj imela možnost delati kaj od naštetega.« Tjaša Bastič (študentka Oddelka za bibliotekarstvo, informacijsko znanost in knjigarstvo, praktikantka v Nacionalnem bibliografskem centru)

»Oddelek, ki bi ga po opravljenem kroženju izbral kot »najljubšega«, bi bil po vsej verjetnosti Oddelek za zaščito in restavriranje.« Janez Žumer (Oddelek za digitalne vsebine, zaposlen prek javnih del)

Tretji, zadnji dan, so se novinci seznanili z zgodovino in nalogami Oddelka za raziskave, Oddelka za izobraževanje, razvoj in svetovanje ter Oddelka knjižničnih zbirk (kartografske in slikovne ter glasbene zbirke).

Tri najkoristnejše informacije za vaše nadaljnje poklicne odločitve:

»NUK nudi izobraževanja za bibliotekarski izpit, ki ga bom zagotovo opravljala, ko se bom zaposlila v knjižnici. NUK prejme dva obvezna izvoda: eden je na voljo uporabnikom (za čitalnico), drugi izvod pa je arhivski in je nedotakljiv, dobro je bilo spoznati tudi tri formate gradiva (ki se jih zapiše kot del signature): 0, I in II.« Tjaša Bastič (študentka Oddelka za bibliotekarstvo, informacijsko znanost in knjigarstvo, praktikantka v Nacionalnem bibliografskem centru)

»Najkoristnejše informacije za širjenje lastnega napredka so bile predvsem ob predstavitvi možnosti izobraževanj in strokovnega usposabljanja v stroki. Pomemben sklop informacij sem prejela tudi s strani digitalnih vsebin, še posebno arhiviranje le-teh v današnji poplavi informacij na spletu. Tretje področje je bilo spoznavanje zaščite in restavriranja gradiva, ker kljub digitalnim vsebinam, ne smemo pozabiti tudi na njihove predhodnike in njihovo ohranjanje. Vsa tri področja so mi prispevala informacije tako za trenutno delo, ki ga opravljam, kot tudi poklicno nadgradnjo – prihodnost.«  Andreja Hari (projekt EODOPEN – E-knjige po naročilu – odpiranje dostopa evropskim uporabnikom spleta)

Skip to content