Knjižničarske novice

novice in strokovne informacije za knjižnjičarje

Poročilo s spletne konference School Libraries and AI

Poročilo s spletne konference School Libraries and AI
30. 8. 2024
Gregor Škrlj
Narodna in univerzitetna knjižnica
Napovednik dogodka

V četrtek, 22. avgusta 2024, je potekala brezplačna spletna konferenca z naslovom School Libraries and AI (Šolske knjižnice in UI), ki je bila zasnovana posebej za šolske knjižničarje, ki se navdušujejo nad prihodnostjo knjižničnih storitev.

Predavatelji so predstavljali svoje izkušnje in ideje o vključevanju umetne inteligence (UI) v šolske knjižnice ter ponudili inovativne strategije in praktična spoznanja za izboljšanje izkušenj pri učenju in poučevanju.

Uvodoma so z izhodišči spregovorili ter prisotne nagovorili: Elissa Malespina, James Allen, IdaMae Craddock, Heather Moorefield-Lang in Elizabeth Hutchinson.

Po uvodnem nagovoru so bili na vrsti trije polurni sklopi z vzporednimi predavanji, ki so jih vodili izkušeni strokovnjaki. V ospredju je bilo vključevanje UI v šolske knjižnice skozi posamezne predstavitve, ki so bile namenjene pridobivanju praktičnega znanja, ki se ga lahko uporabi v praksi.

V nadaljevanju so kratki povzetki ter povezave do posnetkov posameznih predavanj:

  • College-Developed AI Ethics Guidelines for K-12 Teachers and Librarians (dr. Lesley Farmer): eden od kazalnikov pismenosti na področju umetne inteligence je njena etična uporaba. V ta namen so pripravili vrsto smernic z viri, namenjenih študentom in učencem. Predavateljica je bila v odboru kot predstavnik šolskih knjižničarjev. Pojasnjen je postopek razvoja in razširjanja smernic, pri čemer so omenjene njihove posledice in uporabnost s strani šolskih knjižničarjev.

  • How AI Can (Ethically) Supercharge Student Research (Joyce Valenza): predstavila je obetavne strategije za ustvarjalno in etično uporabo umetne inteligence, nove aplikacije, vključevanje možnosti UI v knjižnične podatkovne zbirke. Kako lahko knjižničarji poučujejo ter usmerjajo uporabo novih pismenosti v dinamičnem, nastajajočem informacijskem okolju.

  • Literacy Reborn – Chapter 3 – Never-ending Ai Explosions (Mike McQueen): UI sproža revolucijo v pismenosti in odpira nove možnosti za vse. Avtor je obravnaval koncepte, povezane s tretjim poglavjem svoje prihajajoče knjige ter izpostavil nekaj osupljivih dosežkov, ki vplivajo na pismenost in učenje, ter razpravljal o najpomembnejši strategiji, ki bo v pomoč vsakemu knjižničarju.

  • Personalizing Test Prep Using AI (Doug Mingle): primeri, kako lahko UI spremeni šolske knjižnice v dinamična, na učence osredotočena učna središča. Prestavljena je bila praktična uporaba UI v šolskih knjižnicah. Prikazan je bil vpogled v prednosti UI v knjižnicah, praktične strategije izvajanja in primeri uspešnega vključevanja.

  • AI Prompt Engineering for Teacher-Librarians (Christina Advento): Prikaz edinstvenega procesa interakcije z generativno umetno inteligenco, da bi dobili uporabne in kakovostne rezultate.
    Podane so bile uporabne strategije, ki jih lahko vsak uporabi pri ustvarjanju in izboljševanju učnih načrtov ter pri pomoči učencem pri lastnem načrtovanju.


  • Canva AI Magic: 20+ Tricks to Transform Librarians and Teachers into Design Wizards (Kristina A. Holzweiss): predstavljeni so bili številni prijemi in triki pri uporabi orodja, s pomočjo katerih knjižničarji postanejo “oblikovalski čarovniki”.

  • Captivate & Click: Using AI to Craft Engaging Library Social Media & Canvas Posts (dr. Nikki D. Robertson-Griffin): ali lahko UI postane vaše skrivno orožje pri oblikovanju prepričljivih objav na družbenih medijih in privlačnih obvestil? Predstavljeni so bili načini, kako uporabiti orodja UI za kreativne ideje in učencem privlačne objave ter vsebine.

  • Empowering Students with Free AI-Powered Homework Help (Larame Spence in Jennifer Pallister): prikazano je bilo orodje Ask Flexi (interaktivne vsebine, podpora in povratne informacije v realnem času) ter razumevanje vloge UI pri preoblikovanju knjižnic v dinamična učna okolja.

  • Librarians Lead the Way to AI Integration (Julie Erickson): predstavljeni so bili primeri, kako lahko knjižničarji z vrednotenjem, ustvarjanjem pozivov UI in učnimi strategijami preoblikujejo svoja navodila.

  • Beyond the Shelves: A Novel Approach to Book Talks and Literacy in School Libraries (Amanda Hunt): predstavljen so bili inovativni načini uporabe generativne UI za ustvarjanje naslovnic knjig, pripravo recenzij knjig ter na pismenost osredotočenega pouka.

  • Using Historical Figure Chatbots to Gain Perspective, Uncover Bias and Foster Innovation (Joanne Weatherby, Haley Harasemow in Lukis Kind): zanimivi prikazi aktivnega vključevanja učencev s klepetalnimi roboti upodobljenih z zgodovinskimi osebnostmi na portalu Schoolai.com za pridobivanje zgodovinske perspektive, odkrivanje pristranskosti virov in spodbujanje inovacij za podporo skupnosti.

  • Diffit-The most amazing AI tool to get the “just right “ instructional materials to support all learners (Michelle Statfeld): slušateljem so bile predstavljene praktične spretnosti in strategije za učinkovito uporabo sistema Diffit. Uporaba pripomore k izboljšanju poučevanja.

  • Ethics of Generative Artificial Intelligence (James Allen): razprava o etičnih vprašanjih, povezanih z UI, zlasti z generativno UI. Ne o etični uporabi umetne inteligence, temveč o resnih vprašanjih v zvezi z ustvarjanjem UI, o katerih se na splošno ne razpravlja. Kakšna je povezava med generativno UI in avtorskimi pravicami/pravično uporabo? Kdo ima koristi, kakšne so posledice uporabe in zanašanja na izdelke generativne UI?

Zaključni posnetek The Good, The Bad, and The Ugly: Navigating AI in Schools and Libraries, kjer se je cela konferenca sklenila z zaključnimi mislimi ter povzetki. Pogovori in predstavitve na konferenci so osvetlili posledice različnih orodij in aplikacij v praksi ter prikazali, kako učenci, knjižničarji in učitelji uporabljajo orodja generativne UI.

Skip to content