Poročilo s 27. konference Vzgoja in izobraževanje v informacijski družbi
Letošnja konferenca Vzgoja in izobraževanje v informacijski družbi 2024 je potekala 11. oktobra 2024, pod okriljem multikonference Informacijska družba 2024, na Institutu Jožef Stefan v Ljubljani.
Konferenca je ustvarila platformo za konstruktivno izmenjavo idej, praktičnih izkušenj in inovativnih pristopov, ki bodo ključno prispevali k oblikovanju učinkovitejšega izobraževalnega sistema v dobi digitalizacije. Udeleženci so imeli priložnost spoznati najnovejše trende in raziskave s področja izobraževanja v digitalnem okolju.
Program konference je bil zasnovan ambiciozno in vsebinsko bogato. Dopoldanski del je vključeval tri vzporedne sekcije, ki so omogočale udeležencem izbiro tem glede na njihova zanimanja in strokovna področja. Po zaključni slovesnosti so sledile še tri popoldanske vzporedne sekcije, ki so dodatno poglobile obravnavane tematike.
Med uglednimi govorci so bili različni strokovnjaki – od strokovnih delavcev v vrtcih, osnovnih in srednjih šol, do profesorjev na fakultetah ter predstavnikov drugih nacionalnih izobraževalnih in raziskovalnih ustanov. Konferenca je imela mednarodni značaj, saj so svoje znanje in izkušnje delili tako domači kot tuji strokovnjaki.
Udeleženci so bili priča številnim predstavitvam primerov dobrih praks, ki so osvetlile inovativne pristope uporabe sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževalnem procesu. Predstavljene so bile različne metode in orodja, ki spodbujajo aktivno učenje, kritično mišljenje in digitalne kompetence različnih deležnikov.
Posebej velja izpostaviti prispevke s področja knjižnične dejavnosti, ki so osvetlili ključno vlogo knjižnic v sodobni družbi. Med predavatelji s tega področja so bili:
- Gregor Škrlj: Umetnointeligenčna pismenost in šolske knjižnice.
- Tina Mlakar: Šolska knjižnica v koraku s časom.
- Jelka Kosi: Knjižnično informacijsko znanje in IKT – papir in oblak v šolski knjižnici Gimnazije Ptuj.
- Darinka Bosnar: Prepletanje kmetijske stroke, strokovne informatike in statistike ter knjižničnih znanj.
- Maja Šebjanič Oražem: E-branje in e-knjige: posebnosti in izzivi v šolski praksi.
- Polona Jelen: Reklama za branje knjig.
- Martina Kokelj: Knjižnično informacijska znanja pri pouku slovenščine v 7. razredu.
- Urša Kirn: Učenje preko ustvarjanja: uporaba IKT v projektu Knjiga podajanka.
Vsi prispevki bodo objavljeni v konferenčnem zborniku.
Sklepne misli konference lahko strnemo v stavku: “Ključno je, da s poglobljenim znanjem in inovativnimi pristopi oblikujemo informacijsko družbo, ki bo varna, vključujoča in trajnostna.”