Pogovorni umetnointeligenčni agenti v knjižnicah
Avtorja Yrjo Lappalainen in Nikesh Narayanan v besedilu naslovljenem “Embracing Conversational AI Agents: The Agentic Future of Libraries” opisujeta razvoj in implementacijo Aishe, pogovornega umetnointeligenčnega agenta v knjižnici Univerze Zayed v Dubaju.
Aisha, ustvarjena z uporabo najnovejših tehnologij umetne inteligence, ponuja 24/7 podporo uporabnikom v več jezikih. Njene ključne značilnosti vključujejo iskanje informacij iz različnih virov, glasovne zmožnosti, analizo slik in uporabo zunanjih orodij.
Avtorja predstavita tehnične vidike razvoja, izzive in omejitve, s katerimi so se soočali, ter možnosti za nadaljnji razvoj. Poudarjata potencial konverzacijskih UI agentov za modernizacijo knjižničnih storitev, izboljšanje dostopnosti in podporo spreminjajočim se potrebam uporabnikov.
Prispevek zaključujeta s pozivom knjižničarjem k sodelovanju pri oblikovanju knjižničnih storitev z uporabo umetne inteligence.