Knjižničarske novice

novice in strokovne informacije za knjižnjičarje

PL2030 Newsletter

PL2030 Newsletter
24. 7. 2024
Public Libraries 2030 logo

Izšel je julijski novičnik. Prinaša mnoge zanimive informacije in vabilo splošnim knjižnicam k sodelovanju, če želijo razviti ter izvajati celoletni program vključevanja javnosti v znanost, ki vključuje dejavnosti v mestih po vsej Evropi skozi vse leto 2026.

V okviru projekta Resourcing Libraries (RL:EU) je objavljen vodnik z naslovom Unlocking EU resources for public libraries: praktični vodnik za dostop do sredstev EU, ki je zasnovan kot celovit vodnik za orientacijo v zapletenem okolju nepovratnih sredstev EU in virov, prilagojenih splošnim knjižnicam. Predstavlja različne programe financiranja EU in zagotavlja vodnik po korakih za oblikovanje in izvajanje projekta EU. Več v posebni objavi na portalu Knjižničarske novice.

25. junija 2024 sta PL2030 in Muntpunt v bruseljski knjižnici Muntpunt skupaj organizirala prvi dogodek za razširjanje RL:EU, ki je združil francosko in flamsko govoreče belgijske knjižnice. Udeleženci so izvedeli več o možnostih financiranja na evropski ravni in delili izzive, s katerimi se soočajo pri dostopu do programov EU. Med dogodkom je PL2030 predstavil delovni zvezek RL:EU.

V okviru projekta ECS (European Citizen Science) 10 splošnih knjižnic iz mreže PL2030 organizira dogodke, da bi občansko znanost predstavili svoji lokalni skupnosti. V Latviji je knjižnica Valmiera vse leto organizirala dejavnosti za popularizacijo občanske znanosti in spodbujanje sodelovanja javnosti pri znanstvenih raziskavah. Ti vključujejo izobraževalne izlete do lokalnih naravnih izvirov, pripovedovanje zgodb z najstniki in starejšimi za zbiranje imen krajev, poučevanje o odgovorni uporabi umetne inteligence in raziskovanje pomena opazovanja narave.
Zmagovalci European Digital Skills Awards 2024 (pet jih je) so prejeli nagrade na slovesnosti v živo v Bruslju 4. julija 2024. Letošnji zmagovalci v kategorijah Veščine kibernetske varnosti (Hele Norge øver – Secure Practice), Vključenost v digitalni svet (ReDI School of Digital Integration), Digitalne veščine za izobraževanje (CitizenCode), Digital Upsklling@ Delo (Digital Inclusion – Digitální inkluze) in ženske v poklicih na področju IKT (Women Go Tech) sta predstavila raznoliko mešanico projektov in organizacij, ki prikazujejo vznemirljiv napredek digitalnih veščin po vsej Evropi. Zmagovalci vključujejo vse od javno-zasebnih partnerstev do lokalnih prizadevanj, pa tudi skupin državljanov, lokalnih šol in konzorcijev EU vrhunskih tehničnih univerz.
Razglašeni so zmagovalci Evropske nagrade za digitalne spretnosti 2024: 5 projektov iz cele Evrope prinaša pokal za najboljše prakse v kategorijah 5 nagrad.

Razglašeni so zmagovalci Evropske nagrade za digitalne spretnosti 2024: pet projektov iz cele Evrope prinaša pokal za najboljše prakse v kategorijah petih nagrad.

Za leto 2024 je Evropska komisija 2. julija 2024 objavila drugo letno poročilo o stanju digitalnega desetletja, ki ocenjuje napredek – tako na ravni EU kot na nacionalni ravni – pri uresničevanju ciljev, zastavljenih s politični program Digital Decade 2030. Napredek se meri na štirih ključnih področjih: digitalna infrastruktura, digitalne spretnosti, digitalizacija javnih storitev in digitalizacija podjetij. Letošnje poročilo poudarja pomanjkanje zadostnega napredka na ravni EU in nacionalni ravni ter poziva države članice, naj sprejmejo usklajene ukrepe za doseganje zastavljenih ciljev.

PL2030 se je pridružil konzorciju, ki se pripravlja na razpis za zbiranje predlogov Horizon Europe „Znanost prihaja v mesto“. V tem predlogu želijo razviti in izvajati celoletni program vključevanja javnosti v znanost, ki vključuje dejavnosti v mestih po vsej Evropi skozi vse leto 2026. V okviru tega razpisa iščejo 12 splošnih knjižnic, ki bi se pridružile in izvajale vrsto dejavnosti. Za zainteresirane bosta organizirani dve informativni seji 7. in 22. avgusta. Prijave do 31. avgusta 2024.

EPALE Podcast Series intervjuva ljudi, ki delajo na področju izobraževanja in usposabljanja odraslih v francosko govoreči Belgiji. Peta epizoda, posneta med okroglo mizo na bruseljskem knjižnem sejmu aprila 2024, sprašuje: kakšno vlogo imajo splošne knjižnice v izobraževanju odraslih? Prisluhnite direktorici PL2030 Iloni Kish in drugim gostujočim govornikom o vlogi splošnih knjižnic kot vektorjev za inovativne projekte ter njihovih razmišljanjih o tem, kako bodo umetna inteligenca in digitalne tehnologije vplivale na splošne knjižnice.

Po stoletjih, ko so si gradile svoj položaj figurativnega mostu med državljani in kulturo, knjižnice danes ostajajo ključne za spodbujanje pismenosti, procesov vseživljenjskega učenja in demokratizacije znanja. V blogu StickyDot Onkraj knjig – vloga splošnih knjižnic pri občanski znanosti in vključevanju skupnosti, partner v projektu European Citizen Science (ECS), razmišlja o vlogi knjižnic kot središč javnega sodelovanja z znanostjo. Ta razmišljanja izhajajo iz njihovih izkušenj pri delu z splošnimi knjižnicami iz mreže PL2030 v okviru projekta ECS.

Skip to content