Knjižničarske novice

novice in strokovne informacije za knjižnjičarje

Naložbe v šolske knjižnice in knjižničarje za izboljšanje rezultatov pismenosti

Naložbe v šolske knjižnice in knjižničarje za izboljšanje rezultatov pismenosti
19. 9. 2024
mag. Mateja Drnovšek Zvonar
Osnovna šola Polje

V prispevku Investing in School Libraries and Librarians To Improve Literacy Outcomes avtorica Tania Otero Martinez poudarja, da knjižnice in knjižničarji ne le spodbujajo ljubezen do učenja, temveč so tudi ključnega pomena za odpravo slabih rezultatov bralne pismenosti.

Po padcu rezultatov pri matematiki in branju na Nacionalnem preverjanju izobraževalnega napredka (NAEP) po pandemiji, se učitelji in odločevalci soočajo z izzivi pri izboljšanju učnih rezultatov.

Pomemben vidik, ki je pogosto spregledan, je vloga šolskih knjižnic in knjižničarjev pri učnem uspehu. Raziskave kažejo, da imajo dobro opremljene šolske knjižnice z usposobljenimi knjižničarji pozitiven vpliv na dosežke in rezultate, predvsem pri učencih iz socialno šibkejših okolij. Kljub temu je od leta 2000 v ZDA število šolskih knjižničarjev upadlo za skoraj 20 %. Avtorica opozarja, da je potrebno povečati ter izboljšati financiranje šolskih knjižnic, zagotoviti prisotnost usposobljenih knjižničarjev in vključiti knjižnice v ustrezne sisteme.

Avtorica je še izpostavila, da je Ameriško združenje šolskih knjižničarjev (AASL) sprejelo standarde za učinkovite šolske knjižnice, ki vključujejo prisotnost knjižničarja s polnim delovnim časom, posodobljena tiskana in digitalna gradiva ter redne priložnosti za strokovni razvoj in sodelovanje med učitelji in knjižničarji. Šolske knjižnice poleg spodbujanja branja razvijajo raziskovalne veščine, različne pismenosti in državljansko vzgojo. Vloga šolskih knjižničarjev presega zgolj “skrbnike knjig”, saj vse bolj postajajo “glavni informacijski specialisti,” ki vzbujajo zanimanje za branje, povečujejo bralno vzdržljivost in spodbujajo učence k raziskovanju novih žanrov, kar vodi v boljše bralne dosežke.

 

Skip to content