Knjižničarske novice

novice in strokovne informacije za knjižnjičarje

Medijska pismenost je več kot le prepoznavanje lažnih novic

Medijska pismenost je več kot le prepoznavanje lažnih novic

Poleg vonja po starih knjigah in polic z aktualnimi romani so v knjižnici srednje šole South Brunswick tudi priročniki za natančno dešifriranje digitalnega sveta.

V kampusu v New Jerseyju, kjer si je šolska knjižničarka Lisa Manganello za svoje poslanstvo postavila učenje najstnikov, kako se znajti v obsežni – pogosto namerno zmedeni – pokrajini spletnih informacij, visijo plakat za plakatom z nasveti za “pametno družabno mreženje” in kako je videti “dobro digitalno državljanstvo”.

“(Mobilni) telefoni so kot avtomobili,” je Olga Polites, vodja oddelka v New Jerseyju za Media Literacy Now, povedala za CNN. “Toda ljudi v resnici nismo naučili, kako jih uporabljati etično, učinkovito in odgovorno.”

96 % srednješolcev, anketiranih v letih 2018 in 2019, ni uspelo natančno oceniti verodostojnosti podatka na spletu, je pokazala raziskava Univerze Stanford.

Še več o informacijski in njenem delu – medijski pismenosti ter prizadevanju knjižničarjev, da opolnomočijo svoje učence, v prispevku Media literacy is more than spotting fake news. How one librarian gives teens the tools to decide what to trust

Skip to content