Medijska pismenost je več kot le prepoznavanje lažnih novic
Poleg vonja po starih knjigah in polic z aktualnimi romani so v knjižnici srednje šole South Brunswick tudi priročniki za natančno dešifriranje digitalnega sveta.
V kampusu v New Jerseyju, kjer si je šolska knjižničarka Lisa Manganello za svoje poslanstvo postavila učenje najstnikov, kako se znajti v obsežni – pogosto namerno zmedeni – pokrajini spletnih informacij, visijo plakat za plakatom z nasveti za “pametno družabno mreženje” in kako je videti “dobro digitalno državljanstvo”.
“(Mobilni) telefoni so kot avtomobili,” je Olga Polites, vodja oddelka v New Jerseyju za Media Literacy Now, povedala za CNN. “Toda ljudi v resnici nismo naučili, kako jih uporabljati etično, učinkovito in odgovorno.”
96 % srednješolcev, anketiranih v letih 2018 in 2019, ni uspelo natančno oceniti verodostojnosti podatka na spletu, je pokazala raziskava Univerze Stanford.
Še več o informacijski in njenem delu – medijski pismenosti ter prizadevanju knjižničarjev, da opolnomočijo svoje učence, v prispevku Media literacy is more than spotting fake news. How one librarian gives teens the tools to decide what to trust