Knjižničarske novice

novice in strokovne informacije za knjižnjičarje

Kako lahko knjižničarji pomagajo mladim pri branju

Kako lahko knjižničarji pomagajo mladim pri branju
10. 11. 2020

Amielle Major je avtorica prispevka z naslovom When Kids Say ‘I’m not a reader’: How Librarians Can Disrupt Traumatic Reading Practices. V prispevku je predstavila poglede in izkušnje knjižničarjev, ki želijo pomagati in spodbujati mlade k branju. V prispevku je predstavljena knjižničarka Julia Torres, ki je v svoji 16-letni karieri kot učiteljica-knjižničarka v Denverskih javnih šolah velikokrat slišala besedno zvezo: "Nisem bralec." Videla in doživela je tudi trganje knjig, metanje knjig v smeti ter hitro izposojo (takojšne vračilo ob izposoji). In vse to mladi počno zaradi nezaupanja v svoje bralne sposobnosti. Prepričana je, da bi morale biti knjižnice prostori osvoboditve, kjer učenci lahko gojijo in razvijajo ljubezen do branja. Branje je veščina, ki jo lahko vsakdo vzljubi, ampak v primeru, ko ima posameznik preveč negativnih izkušenj med učenjem in usvajanjem branja o pismenosti, so lahko posledice hude (dolgčas, stres, jeza), ki lahko vplivajo tudi na posameznikovo samopodobo. Zapisana so tudi glavna priporočila in ideje, kako lahko knjižnica pomaga pri premagovanju bralnih težav. V prispevku je omenjena tudi predstavitev, ki jo je Torresova odpredavala skupaj s kolegico na spletni konferenci.

Novico pripravil: Gregor Škrlj (Narodna in univerzitetna knjižnica)
Foto: Unsplash

 

 

Skip to content