Knjižničarske novice

novice in strokovne informacije za knjižnjičarje

Kako analizirati oglaševanje oziroma promocijo svoje knjižnice

Kako analizirati oglaševanje oziroma promocijo svoje knjižnice

Avtorica Angela Hursh v zapisu z naslovom How to Analyze Your Library Marketing: A Primer AND a Deep-Dive into Data to Ensure Promotional Success This Year na svojem blogu razmišlja o promociji in marketingu v knjižnici. Za promocijo knjižnice je potrebna analiza podatkov, kar so knjižnice vse predolgo ignorirale oziroma tega niso izvajale. V zadnjem letu pa je vse več knjižnic spoznalo, da je analiziranje podatkov o dosegu promocije koristno.

V najnovejši raziskavi Super Library Marketing je kar 55 % anketirancev izjavilo, da merijo svoje promocije z namenom, da bi ocenili njihov doseg. Avtorica ugotavlja, da je kljub pomanjkanju časa, analizo potrebno opraviti, saj rezultati vedno razkrijejo kaj relevantnega – kajti brez analize podatkov ni moč slediti trendom, ki se pojavijo pri uporabnikih in skupnosti. Delo knjižnice je učinkoviteje, kadar so znani odzivi na sporočila ter kako se to skozi čas spreminja. Zato se je nujno osredotočiti na dve temeljni načeli: ugotoviti, kaj deluje, da bi to lahko ponovili in ugotoviti, kaj ne deluje, da tega ne bi več delali.

V nadaljevanju avtorica daje knjižnicam tri nasvete za lažjo analizo podatkov: 
1: beleženje rezultatov kmalu po pošiljanju promocije – po koncu dokumentirati podatke z nekaj enostavnimi priporočili
2: sprostiti urnik ter določiti obvladljiva časovna pričakovanja – čas za pregledovanje podatkov načrtovati kot reden sestanek, da ne bo skušnjave, da bi se mu odpovedali zaradi drugih nalog.
3: deliti svoje rezultate – preglednost pomaga razumeti, kaj početi pri promoviranju/promociji knjižnice. Sodelavci si bodo tako morda ogledali rezultate in našli kakšen nov vpogled, ki ste ga spregledali.

Pogoste digitalne metrike in njihov pomen: doseg in prikazi v družbenih medijih: to je treba analizirati skupaj, saj pripomore pri ugotavljanju ciljne publike. Hkrati se tako pridobi dobro sliko o splošni vključenosti vsebin knjižnice v družbenih medijih, doseg pa je število edinstvenih uporabnikov, ki so videli vsebino na svojih zaslonih.

Všečki in odzivi na družbenih medijih: všečki in odzivi so način, s katerim uporabniki izrazijo svojo podporo vsebini – dokaz, da so obiskovalci povezani z vašo vsebino. Prav tako se v vsakem algoritmu všečki in reakcije uporabljajo kot signal za razvrščanje. Reakcije so lahko v pomoč pri izpopolnjevanju objav ter tako povečanju vključenosti.

Kliki na povezave: kliki na povezave povedo, ali je promocija ljudi spodbudila k dejanju. V kolikor povezave dosežejo le nekaj klikov, je morda potrebno prilagoditi besedilo ali spremljajoče gradivo, da bodo bolj privlačni. Razmisliti je dobro tudi o tem, ali uporabljate pravo računalniško okolje.

Ogledi videoposnetkov in čas gledanja: pogledi lahko povedo, ali so naslov, sličica in opis videoposnetka zanimivi za uporabnike. Čas ogleda pokaže, kako zanimiv je videoposnetek. Avtorica je mnenja, da je čas ogleda dragocenejši od skupnega števila ogledov.

Stopnje odprtosti in klikov na e-pošto: stopnja odprtosti e-pošte je odstotek ljudi, ki prejmejo e-poštno sporočilo in ga odprejo. Stopnja odprtosti e-poštnega sporočila pa je odstotek ljudi, ki kliknejo na nekaj v e-poštnem sporočilu. To je pravi pokazatelj uspešnosti e-poštnega sporočila. Prepričljivo besedilo, grafike, fotografije in pozivi k ukrepanju bodo povečali stopnjo klikanja.

Obiskovalci spletnega mesta in stopnja odboja: pri analizi uspešnosti spletnega mesta knjižnice je treba beležiti število obiskovalcev spletnega mesta. Prav je priporočeno spremljati število novih obiskovalcev v primerjavi s številom obiskovalcev, ki se vračajo. Na koncu je treba spremljati tudi čas, ki ga obiskovalci preživijo na spletni strani.

Ogledi in obiskovalci bloga: ogledi bloga so skupno število ljudi, ki so kliknili na objavo. To je dober način za merjenje uspešnosti naslova objave in promocije objav. Obiskovalci bloga označujejo skupno število ljudi, ki so obiskali katero koli objavo na blogu. Na splošno je dobro/priporočljivo, da je število ogledov dvakrat večje od števila ljudi, ki obiščejo blog. To pove, da obiskovalci med obiskom bloga kliknejo na več kot eno objavo, saj je blog napolnjen z vsebino, ki je za obiskovalce zanimiva.

Ali lahko merite promocije, ki niso digitalne/spletne?
Nedigitalno trženje knjižnice, vključno s tiskanimi promocijami in trženjem od ust do ust, je učinkovit način promocije knjižnice, če se uporablja v pravem kontekstu. In obstajajo načini za njihovo merjenje: Kode QR, Google Analytics in statistični podatki o fizični nakladi in obiskovalcih.

Morebitna slaba stran podatkov o trženju v knjižnicah
Med podatki in ustvarjalnostjo je potrebno vzpostaviti ravnovesje. Včasih so promocije knjižnic najuspešnejše, če se odločijo za ustvarjalno tveganje. Strah pred eksperimentiranjem/improvizacijo ni potreben/je odveč. Ravno tako ni strahu, da bi vas podatki ohromili ali preprečili, da bi zaupali instinktu.

Skip to content