Je umetnointeligenčna pismenost informacijska veščina?
Članek Emily Dott in Terry Charltona iz Univerza Newcastle z naslovom Is AI literacy an information skill? je zanimiv z vidika razvijanja raziskovalnih veščin in kritičnega mišljenja pri uporabi generativne umetne inteligence (GenAI).
Univerza v Newcastlu je razvila zanimiv pristop k vključevanju umetne inteligence (UI) v knjižnične storitve in informacijsko pismenost. Njihove izkušnje kažejo, da je umetnointeligenčna pismenost tesno povezana z informacijskimi veščinami, ki jih tradicionalno poučujejo knjižničarji.
Ključni poudarki:
- UI orodja postajajo pomemben raziskovalni pripomoček.
- Kritično vrednotenje UI vsebin zahteva podobne veščine kot tradicionalna informacijska pismenost.
- Univerza je UI kompetence vključila v obstoječi okvir študentskih veščin.
Izzivi in priložnosti:
- Potreba po praktičnem in v stroko usmerjenem poučevanju umetnointeligenčne pismenosti.
- Sodelovanje med knjižnico in drugimi univerzitetnimi strokovnjaki.
- Ohranjanje ravnotežja med UI orodji in tradicionalnimi raziskovalnimi metodami.
Avtorja opozarjata, da preveliko zanašanje na UI lahko vodi v nekritično sprejemanje informacij in izgubo pomembnih raziskovalnih veščin. Poudarjata pomen razvijanja kritičnega mišljenja pri uporabi UI orodij v akademskem okolju.