Knjižničarske novice

novice in strokovne informacije za knjižnjičarje

Je umetnointeligenčna pismenost informacijska veščina?

Je umetnointeligenčna pismenost informacijska veščina?

Članek Emily Dott in Terry Charltona iz Univerza Newcastle z naslovom Is AI literacy an information skill? je zanimiv z vidika razvijanja raziskovalnih veščin in kritičnega mišljenja pri uporabi generativne umetne inteligence (GenAI).

Univerza v Newcastlu je razvila zanimiv pristop k vključevanju umetne inteligence (UI) v knjižnične storitve in informacijsko pismenost. Njihove izkušnje kažejo, da je umetnointeligenčna pismenost tesno povezana z informacijskimi veščinami, ki jih tradicionalno poučujejo knjižničarji.

Ključni poudarki:

  • UI orodja postajajo pomemben raziskovalni pripomoček.
  • Kritično vrednotenje UI vsebin zahteva podobne veščine kot tradicionalna informacijska pismenost.
  • Univerza je UI kompetence vključila v obstoječi okvir študentskih veščin.

Izzivi in priložnosti:

  • Potreba po praktičnem in v stroko usmerjenem poučevanju umetnointeligenčne pismenosti.
  • Sodelovanje med knjižnico in drugimi univerzitetnimi strokovnjaki.
  • Ohranjanje ravnotežja med UI orodji in tradicionalnimi raziskovalnimi metodami.

Avtorja opozarjata, da preveliko zanašanje na UI lahko vodi v nekritično sprejemanje informacij in izgubo pomembnih raziskovalnih veščin. Poudarjata pomen razvijanja kritičnega mišljenja pri uporabi UI orodij v akademskem okolju.

Skip to content