Informacijska pismenost za družbeno odpornost
Umetna inteligenca je medijsko vse bolj odmevna in zlonamerni akterji jo uporabljajo tudi za prevare ali različne vrste nadlegovanja in vplivanja na posameznike. Čeprav je to pogosto težko odkriti, se orodja umetne inteligence uporabljajo za izdelavo novic, posnemanje resničnosti ter vplivanje na naša mnenja in vedenje. Modeli umetne inteligence se usposabljajo na naborih podatkov, ki so kodirani s predsodki tistih, ki jih ustvarjajo; krepijo stereotipe in vodijo do posledic, ki segajo onkraj digitalne sfere.
Nova kreativna intervencija, ki sta jo pripravila Tactical Tech in DensityDesign Lab na Politecnico di Milano v sodelovanju z Mednarodno zvezo knjižničnih združenj in ustanov (IFLA), bo obravnavala, kako umetna inteligenca vpliva na načine produkcije, distribucije in dojemanja medijev ter informacij.
Od novembra 2024 bo razstava o umetni inteligenci ter njenem vplivu na medije in informacije potovala po 50 knjižnicah v Evropi. Obiskovalcem bodo predstavljeni privlačni viri, ki bodo ta vprašanja naredili oprijemljiva in vizualna. Ponudila bo tudi praktične nasvete, kako ravnati, ko se s temi vprašanji soočimo v svojem spletnem življenju.
Več na spletnem mestu.