Knjižničarske novice

novice in strokovne informacije za knjižnjičarje

Bitke za prepoved knjig in bralne vojne: splošne knjižnice in znanost o branju

Bitke za prepoved knjig in bralne vojne: splošne knjižnice in znanost o branju

V članku Book Ban Battles and Reading Wars: Public Libraries and the Science of Reading avtorice Laura Winnick, objavljenem 19. februarja 2024, je poudarjeno pomembno vprašanje pismenosti, ki prepleta knjižničarstvo in izobraževanje za bralno pismenost.

Nacionalni inštitut za pismenost v ZDA poroča, da 40 odstotkov učencev po vsej državi ne zna brati na osnovni ravni, kar postane še bolj zaskrbljujoče ob upoštevanju socialnega položaja: 70 odstotkov četrtošolcev iz revnejših družin ne zna brati na osnovni ravni.

Članek obravnava dolgoletno razpravo med strokovnjaki o najbolj učinkovitih metodah poučevanja branja ter poudarja vlogo splošnih knjižnic pri spodbujanju pismenosti in razvijanju bralnih navad. Kljub politično obarvanim napadom na svobodo branja in izzivom glede gradiva v mladinskih zbirkah v ZDA pa se postavlja vprašanje, kako naj knjižničarji uspešno navigirajo glede poučevanja branja.

Skip to content