Akreditacija Erasmus+ na področju splošnega izobraževanja odraslih in njena uporaba v splošni knjižnici
Izvleček
Prispevek predstavi program Erasmus+ in prednosti mednarodnega sodelovanja v okviru programa Erasmus+ na področju izobraževanja odraslih s poudarkom na možnostih sodelovanja za splošne knjižnice. Predstavi akreditacijo Erasmus+ in kako jo lahko pridobimo, kateri so osrednji deli vloge za pridobitev akreditacije ter kaj upoštevati za uspešno prijavo na razpis ter tudi kako ravnati, če na razpisu nismo uspešni. V prispevku so splošne značilnosti akreditacije Erasmus+ predstavljene z vidika nacionalne agencije CMEPIUS, njihova praktična uporaba pa je prikazana na primeru Mestne knjižnice Ljubljana, ki je ena od treh slovenskih splošnih knjižnic z akreditacijo za področje izobraževanja odraslih. Z vami delimo povezave, na katerih lahko najdete ključna gradiva in stik s svetovalci, ki vam bodo v podporo pri vašem sodelovanju na razpisu. Namen besedila je, da delimo izkušnje, da spodbudimo k prijavi v program Erasmus+ še katero od splošnih knjižnic in tudi da knjižnicam pri tem ponudimo podporo.
Ključne besede: akreditacija, Erasmus+, splošne knjižnice, mednarodno sodelovanje, MKL.
Uvod
Mednarodno sodelovanje ponuja številne možnosti za razvoj posameznikov in organizacij, tudi splošnih knjižnic. Ena takšnih priložnosti je sodelovanje v programu Erasmus+ s pridobitvijo akreditacije za področje splošnega izobraževanja odraslih.
Evropska unija s programom Erasmus+ podpira mednarodno sodelovanje na področju izobraževanja, usposabljanja, mladih in športa. Program prispeva k uresničevanju strategij, kot so Evropski izobraževalni prostor, Akcijski načrt o digitalnem izobraževanju, Program znanj in spretnosti za Evropo in druge. Program Erasmus+ za področje izobraževanja odraslih je po izkušnjah Mestne knjižnice Ljubljana (v nadaljevanju MKL) optimalna priložnost za vključevanje splošnih knjižnic v mednarodno sodelovanje. V programu Erasmus+ je za splošne knjižnice relevantno področje splošnega nepoklicnega izobraževanja odraslih (v razpisni dokumentaciji ga srečamo pod oznakama KA1 in KA2 ADU), ki omogoča številne priložnosti za razvoj posameznikov in organizacij. Za knjižnice so to priložnosti tako za izobraževanje in usposabljanje zaposlenih v knjižnicah kot tudi razvoj storitev za odrasle člane in uporabnike knjižnic.
Prednosti mednarodnega sodelovanja
Najnovejša evalvacija programa, izvedena za obdobje 2014–2023, je pokazala številne koristi, ki jih mednarodno sodelovanje prinese sodelujočim organizacijam in posameznikom na področju izobraževanja odraslih. Posamezniki izboljšajo pedagoško znanje, spretnosti in kompetence, okrepijo pozitivno samopodobo in samozavest, povečajo motivacijo za profesionalni razvoj, dobijo priložnosti za preizkušanje in izvajanje novih praks, se bolje zavedajo vrednot Evropske unije in vzpostavijo številne pozitivne stike z ljudmi iz raznolikih okolij. Organizacije, ki sodelujejo v mednarodnih projektih, povečajo svoje zmogljivosti z uvajanjem novih praks, inovativnih metod in orodij poučevanja ter učenja in okrepijo mreženje in dolgoročno sodelovanje s tujimi organizacijami (Mikulec in Kristl, 2024).
Mednarodno sodelovanje ima bistveno večje koristi za posameznike in organizacije, če je lahko načrtovano kontinuirano in strateško podpira razvojno vizijo organizacije. Prav to omogoča akreditacija Erasmus+.
V MKL ima mednarodno sodelovanje pomembno vlogo. Dolga leta sodelujemo kot nosilci in partnerji različnih mednarodnih projektov. V koristi in prednosti mednarodnega sodelovanja verjamemo tako trdno, da smo ga leta 2021 umestili v našo vizijo: »Smo vodilna splošna knjižnica v Sloveniji in utrjujemo položaj ene najbolj zanimivih javnih knjižnic v mednarodnem prostoru. Z uvajanjem drznih in inovativnih praks na področju kulture in izobraževanja izboljšujemo družbeni položaj prebivalcev Slovenije in krepimo mednarodno prepoznavnost slovenskih knjižnic.« Mednarodno sodelovanje je obsežno vključeno tudi v Strateški načrt MKL za obdobje 2022–2026 in posledično v naše redne dejavnosti.
Kaj je akreditacija Erasmus+?
Akreditacija Erasmus+ je orodje, namenjeno organizacijam, ki želijo vzpostaviti dolgoročno in strateško sodelovanje na mednarodni ravni. Omogoča preprostejši dostop do financiranja, poenostavljen postopek prijave in večjo prilagodljivost pri izvajanju aktivnosti. Z akreditacijo lahko vsako leto prejmete nepovratna sredstva za izvajanje aktivnosti mobilnosti za svoje osebje in učeče se odrasle, njihove spremljevalce ter morebitne izredne stroške za premoščanje ovir pri sodelovanju v mednarodnih aktivnostih. Pravila in možnosti so natančneje opredeljeni v Vodniku za prijavitelje (European Comission, 2023, str. 127–145). Akreditacija podpira strateško usmeritev organizacije in njeno internacionalizacijo, kar pomeni vključevanje mednarodne razsežnosti v izobraževanje in usposabljanje za izboljšanje kakovosti za vse udeležence.
MKL je akreditacijo Erasmus+ za splošno izobraževanje odraslih prejela v letu 2021 za obdobje 2022–2027. V okviru akreditacije organiziramo različna izobraževanja za zaposlene in uporabnike. Za zaposlene v MKL organiziramo predvsem delovne obiske v knjižnicah v tujini (v razpisni dokumentaciji je to opredeljeno kot mobilnosti osebja v izobraževanju odraslih v obliki sledenja na delovnem mestu). V letu 2023 so zaposlene iz MKL gostile Oodi, Mestna knjižnica Helsinki, Finska, 16.–23. april 2023, Deichman, Mestna knjižnica Oslo, Norveška, 6.–13. maj 2023, in Mestna knjižnica Jonava, Litva, 22.–27. oktober 2023, v letu 2024 pa tudi Splošna knjižnica Montelimar, Francija, 11.–18. april 2024, Mestna knjižnica Milano, Italija, 27.–31. maj 2024, in Mestna knjižnica Lizbona, Portugalska, 28. julij–3. avgust 2024. Za uporabnike MKL, predvsem člane bralnih klubov, organiziramo t. i. skupinske mobilnosti učečih se odraslih. Prvo – IZMENJANA OBZORJA: Bralna skupina Brati inu obstati raziskuje Oslo! – smo izvedli v maju 2024. V okviru akreditacije smo do konca avgusta 2024 skupno izvedli sledenje na delovnem mestu za 19 zaposlenih v šestih organizacijah gostiteljicah, udeležbo na tečajih in usposabljanjih za tri zaposlene ter eno skupinsko mobilnost učečih se. Skupinska mobilnost uporabnikov, izvedena v letu 2024, je bila naša prva, v okviru razpisa 2024 jih načrtujemo še šest. Akreditacija nam omogoča, da na sorazmerno enostaven način vsako leto pridobimo sredstva za izvajanje tovrstnih aktivnosti. Hkrati nam omogoča, da nas nacionalna agencija in drugi pogodbeniki pri izvajanju teh aktivnosti podpirajo, delijo z nami izkušnje in nam dajejo nasvete, zaradi česar lažje in kakovostnejše izvajamo te aktivnosti.

Člani bralne skupine Brati inu obstati! na mobilnosti učečih se v knjižnici Deichman Stovner, Oslo, Norveška (arhiv MKL)
Kako pridobiti akreditacijo Erasmus+?
Prijavo za akreditacijo Erasmus+ na področju izobraževanja odraslih lahko oddajo vsi upravičeni prijavitelji. To so vse organizacije, ki ponujajo formalno, priložnostno ali neformalno splošno nepoklicno izobraževanje odraslih, pa tudi lokalni in regionalni javni organi, usklajevalni organi in druge organizacije, ki opravljajo naloge na področju izobraževanja odraslih.
Slovenske splošne knjižnice smo prepoznane kot upravičeni prijavitelji, saj je znotraj programa Erasmus+ splošno nepoklicno izobraževanje odraslih (in s tem tudi osebje v izobraževanju odraslih) razumljeno zelo široko. Vključene so vse oblike neformalnega in priložnostnega učenja, ki jih v knjižnicah organiziramo ali izvajamo za uporabnike knjižnic. V knjižnicah za to izobraževanje odraslih uporabljamo tudi izraze prireditvena in kulturna dejavnost, informacijska dejavnost in bibliopedagoško delo. Konkretna opravila so: poleg izvajanja delavnic, tečajev in predavanj tudi priprava razstave, vodenje bralne skupine, mentorstvo na točkah vseživljenjskega učenja, sodelovanje pri projektih spodbujanja branja, domoznanskih dejavnostih, dejavnosti v kreativnicah in tudi številni elementi dela na oddelku leposlovja za odrasle ali strokovnih oddelkih knjižnic, izvajanje informacijskega opismenjevanja uporabnikov (npr. uporaba COBISS-a, razlaga sistema UDK) in tudi priprave knjižnih priporočil. Vse te dejavnosti in osebje, ki pri njih sodelujejo, so upravičeni do vključitve in razvoj v okviru programa Erasmus+.
Za sodelovanje na razpisu mora organizacija najprej pridobiti svojo edinstveno identifikacijsko kodo OID. Preden se v knjižnici lotite priprave prijavnice, je prvi korak pridobitev kode OID. Na tej povezavi lahko preverite, ali vaša organizacija kodo OID že ima. Prijavnice za akreditacijo Erasmus+ so spletne in so na voljo po različnih akcijah na spletnem mestu Evropske komisije. V skladu z izvajanimi oblikami neformalnega in priložnostnega učenja je za splošne knjižnice primerna prijavnica Akreditacija Erasmus+ za področje splošnega izobraževanje odraslih (KA120-ADU). Pomembno je, da upoštevate roke za oddajo prijav v okviru posamezne akcije. Rok za oddajo predlogov za akreditacijo Erasmus+ je 1. oktober do 12. ure.
Prve izkušnje z mednarodnim sodelovanjem lahko pridobite tudi brez akreditacije Erasmus+, in sicer pri projektih mobilnosti za organizacije brez akreditacije. Rok za oddajo predlogov je običajno februarja, točen datum bo znan z objavo Vodnika za prijavitelje 2025.

Skupina iz Centralne knjižnice Rapla Central, Estonija, na obisku v MKL v okviru mobilnosti osebja v Mariborski knjižnici (arhiv MKL)
Načrt Erasmus+ in ključni elementi uspešne prijave
Osrednji del prijave za akreditacijo je načrt Erasmus+, ki mora vsebovati jasno definirane cilje, skladne s cilji akreditacije, opredeljenimi v Vodniku za prijavitelje 2024 (European Commission, 2023, str. 78–79). Ti cilji morajo konkretno in jasno obravnavati potrebe organizacije prijaviteljice, njenega osebja in učečih se, imeti realističen časovni okvir ter jasne kazalnike za merjenje napredka (z opredeljenimi kvalitativnimi in kvantitativnimi kazalniki). Načrt Erasmus+ vključuje še poglavje aktivnosti s predstavitvijo profilov udeležencev ter načrt upravljanja, ki vključuje načine spoštovanja standardov kakovosti Erasmus+, deljenje nalog znotraj organizacije, zagotavljanje virov, vključevanje rezultatov v redno delo organizacije in kontinuiteto. Merila za dodelitev akreditacije in porazdelitev točk so na voljo v Vodniku za prijavitelje (European Commission, 2023, str. 83–84). Interpretacija meril pa je podrobno opisana v Vodniku za ocenjevalce akreditacije (GfNA-IV.3, 2023).
Načrt Erasmus+ pripravi organizacija za obdobje od najmanj dveh do največ pet let. Odobreni načrti Erasmus+ se praviloma redno posodabljajo.
Za MKL je naš načrt Erasmus+ temeljni interni dokument, ki usmerja naše izvajanje dejavnosti Erasmus+ v vseh fazah projekta – pri doseganju ciljev, izvajanju aktivnosti ter načrtovanju in upravljanju virov, usmerja deljenje rezultatov z drugimi organizacijami in uporabo rezultatov v praksi. Izhaja iz aktualne vizije in strateškega načrta MKL in izraža značilnosti našega rednega dela. Trenutno imamo začetni načrt Erasmus+, ki smo ga pripravili ob prijavi v letu 2021. Načrtujemo, da ga bomo posodobili v letu 2025, potem ko bomo preučili ključne kazalnike, zajete v letno poročilo MKL 2024.
Cilji Erasmus+ v aktualnem načrtu Erasmus+ MKL so (Mestna knjižnica Ljubljana, 2024):
- Oblikovanje novih izobraževanj s področja trajnostnega razvoja za spodbujanje okoljske trajnosti in odgovornosti.
- Priprava in nadgraditev (virtualnih) izobraževanj s posebnim poudarkom na ranljivih skupinah (starejši, posamezniki z nižjimi ravnmi pismenosti in uporabniki s posebnimi potrebami).
- Podpora in spodbujanje celostnega in sistematičnega izobraževanja ter strokovnega razvoja zaposlenih v slovenskih splošnih knjižnicah.
- Izgradnja strateških partnerstev in mednarodno sodelovanje.

Zaposleni iz MKL na obisku v okviru mobilnosti osebja v knjižnici v Lizboni, Portugalska (arhiv MKL)
To, da imamo akreditacijo, MKL omogoča, da pri izvajanju upoštevamo razvojne in organizacijske potrebe ter priložnosti in se prilagajamo okoliščinam. To pomeni, da lahko vrsto in število izvedenih aktivnosti prilagajamo trenutnim zmožnostim, da lahko prilagajamo čas in dolžino načrtovanih aktivnosti, podaljšujemo trajanje projektov in zaprošamo za dodatna sredstva za vključevanje. Vsega tega ne bi mogli, če ne bi imeli akreditacije, ampak samo kratkotrajni projekt mobilnosti, ki v času izvajanja projekta dopušča le omejeno prilagajanje. Glavna prednost pa je, da imamo sredstva za izvajanje aktivnosti zagotovljena daljše obdobje in nam s projektnim predlogom ni treba vsako leto tekmovati za sredstva s preostalimi prijavitelji, kar velja za razpis kratkotrajnih projektov organizacij brez akreditacije.
Vrste akreditacij: Individualna in konzorcijska
Organizacije lahko pridobijo individualno akreditacijo za lastno organizacijo ali akreditacijo za koordinatorja konzorcija, pri čemer skupina organizacij iz iste države izvaja aktivnosti v okviru skupnega načrta Erasmus+. Konzorcij koordinira ena vodilna organizacija, ki je nosilka akreditacije, medtem ko preostali člani konzorcija akreditacije ne potrebujejo.
V MKL imamo individualno akreditacijo in z njo izvajamo aktivnosti, namenjene osebju, za naše redno zaposlene. Ta akreditacija pa omogoča tudi, da vključimo v aktivnosti tudi zunanje sodelavce, ki redno sodelujejo z nami (npr. kot zunanji trenerji, strokovnjaki ali prostovoljci).
Kaj je pomembno pri prijavi akreditacije Erasmus+?
Če vaša organizacija deluje na več različnih področjih izobraževanja (splošno šolsko, poklicno izobraževanje, izobraževanje odraslih), mora za vsako področje izobraževanja oddati različno prijavo. Če organizacija pridobi akreditacijo Erasmus+, je lahko hkrati tudi članica konzorcija za mobilnost, ne more pa oddati predloga za kratkotrajni projekt mobilnosti za organizacije brez akreditacije. Vedno lahko sodelujete kot projektni partner ali gostite tuje udeležence, za to sami ne potrebujete akreditacije ali odobrenega projekta.
Splošne knjižnice praviloma delujemo samo na področju izobraževanja odraslih, zato je za splošne knjižnice najprimernejša prijavnica Akreditacija Erasmus+ za področje splošnega izobraževanja odraslih (KA120-ADU). Za nacionalne, šolske, visokošolske in specialne knjižnice so glede na njihove specifike potrebni nekoliko drugačni postopki za sodelovanje v programu Erasmus+ in jih je najbolje preveriti s svetovalci na CMEPUSU.
Kakšna je dobra prijava?
Uspešne vloge za pridobitev akreditacije Erasmus+ so skladne z vizijo organizacije in ustrezajo njenim izkušnjam in ambicijam ter se sklicujejo na njene strateške dokumente. Predvsem pa s cilji zajemajo konkretne potrebe organizacije prijaviteljice, ki izhajajo iz analize izzivov in potreb. Takšne vloge so izvirne in posebej prilagojene organizaciji. So tudi plod timskega dela v organizaciji in vključujejo tako vodstvo organizacije in osebje kot učeče se odrasle. Dobra vloga pri načrtovanju upošteva tudi standarde kakovosti Erasmus+ (European Commissions, 2020).
Po izkušnjah MKL je priprava prve prijave za akreditacijo (ali za kateri koli drug projekt) lahko precej zahtevna. Dobra novica pa je, da je priprava vsake naslednje prijave lažja, saj usvojimo načela pisanja, splošne vsebine, ki jih opredelimo, pa lahko uporabimo tudi pri naslednjih prijavah. Priporočamo, da pripravo prijave v kolektivu prevzamejo tisti sodelavci, ki jim takšno delo ustreza, saj bo tako priprava enostavnejša in hitrejša. Pri nas se je za uspešno prijavo akreditacije izkazalo za koristno:
- da imamo dovolj časa za pripravo vsebin, zato se izpolnjevanja prijavnice lotimo čim prej,
- da si vsebine elektronskih obrazcev na spletnih straneh skopiramo v urejevalnik besedila (npr. MS Word, Google Docs),
- da čim prej razmislimo, kje pridobiti podatke, ki jih je treba vpisati (iz poročil, iz prijav, iz COBISS-a, od občine itd.),
- da uvodoma skopiramo pod ustrezna polja/vprašanja sorodne vsebine iz drugih prijav/poročil, objav, ki so plod našega dela,
- da se izpolnjevanja obrazca lotimo postopno in vsebine dopolnjujemo ter med posameznimi polji prijavnice povezujemo,
- da prijavo pišemo v paru in jo temeljito prebere še kdo od kolegov,
- da spoznamo in dosledno uporabljamo terminologijo in opredelitve iz razpisa, ki so lahko drugačne od teh, ki jih običajno uporabljamo pri svojem delu (npr. učeči se odrasli/uporabniki, mobilnost/delovni obisk, organizacija gostiteljica/knjižnica gostiteljica), ter
- da vse, kar smo se pri pripravi prijave naučili, kar smo uporabili in ustvarili za konkretno prijavo, smiselno arhiviramo, da je na voljo za prihodnje prijave.

Zaposleni iz MKL na obisku v okviru mobilnosti osebja v knjižnici v Milanu, Italija (arhiv MKL)
Podelitev akreditacije Erasmus+
Uspešni prijavitelji prejmejo akreditacijo Erasmus+, ki potrjuje, da je prijavitelj pripravil načrt za izvedbo visokokakovostnih mobilnosti kot del širših prizadevanj za razvoj svoje organizacije. Akreditacija se podeli za obdobje veljavnosti programa (trenutno 2021–2027).
Akreditacije se lahko prekličejo, če organizacija preneha obstajati ali s soglasjem med nacionalno agencijo in akreditirano organizacijo. Nacionalna agencija ali akreditirana organizacija lahko enostransko prekliče akreditacijo, če v okviru te akreditacije vsaj 3 leta ni bil vložen noben zahtevek za financiranje – prijavnica KA121 – projekti mobilnosti akreditiranih organizacij.

Potrdilo o pridobitvi akreditacije Erasmus+ za področje izobraževanja odraslih za MKL (arhiv MKL)
Kaj storiti, če prijava akreditacije ni uspešna? Kako mednarodno sodelovati brez akreditacije?
Če na razpisu za pridobitev akreditacije niste uspešni, lahko zanjo ponovno zaprosite prihodnje leto. Razpis Erasmus+ je na voljo vsako leto. Pri ponovni prijavi upoštevajte komentarje ocenjevalcev vaše vloge, pri čemer bodo izpostavljena področja, ki jih je mogoče izboljšati.
Vedno lahko prijavite kratkotrajni projekt mobilnosti znotraj ključnega ukrepa 1 programa Erasmus+. Za sodelovanje v kratkotrajnih projektih ne potrebujete akreditacije. Prav tako lahko izvajate vse aktivnosti mobilnosti (Vodnik za prijavitelje), ki jih ponuja program, predlogi projektov pa gredo vedno v ocenjevanje. Pridružite se lahko konzorciju z akreditacijo ali gostite organizacije iz tujine.
Za MKL je bila prijava na akreditacijo ena naših redkih prijav na mednarodne projekte, ki je uspela v prvem poskusu. Pri večini projektov smo bili s prijavo uspešni v drugem ali tretjem poskusu. Pomembno sporočilo za vse tiste, ki razmišljate o prijavi za akreditacijo (ali za kateri koli drugi projekt) – prijavite se, poskusite čim prej in ne obupajte. Če ne gre prvič, upoštevajte povratne informacije evalvatorjev in izboljšajte prijavo za naslednji rok.
MKL redno nastopa tudi kot gostiteljica aktivnosti Erasmus+ – gostimo tako organizacije z akreditacijo kot tudi take brez nje. Sprejemamo tuje knjižničarje in zaposlene v drugih organizacijah na sledenje na delovnem mestu – npr. pet knjižničark iz Rapla’s Center Library, Estonija, oktobra 2023 (organizirano v sodelovanju z Mariborsko knjižnico) ali deset knjižničark iz Pasvalys Municipal Public Library, Litva, maja 2024. V aprilu 2024 smo prvič gostili tudi skupinsko mobilnost učečih se, združeno s sledenjem na delovnem mestu, za skupini iz Društva Kajkaviana, Hrvaška. To so priložnosti za predstavitev našega dela v mednarodnem prostoru in za navezavo dolgoročnih mednarodnih partnerstev.

Skupina iz Društva Kajkaviana na sledenju na delovnem mestu in skupinski mobilnosti uporabnikov na ogledu razstave v MKL (arhiv MKL)
Kako do ključnih informacij in podpore?
CMEPIUS je nacionalna agencija programa Erasmus+. Skrbi za informiranje prijaviteljev v okviru različnih akcij in področij programa Erasmus+ na področju izobraževanja in športa ter nudi podporo pogodbenikom. Na spletni strani je vsako leto objavljen razpis z vso ključno dokumentacijo. Za prijavitelje in pogodbenike izvajamo dogodke v živo ali spletno in delimo ključne informacije in nasvete za uspešno sodelovanje na razpisu. Svetovalci posameznih področij smo vam na voljo za vaša morebitna vprašanja.
Če želite biti obveščeni o aktualnih razpisnih rokih in dogodkih, se prijavite na naše mesečne e-novice.
CMEPIUS je javni zavod in vse informacije ter podpora so knjižnicam (in drugim) na voljo brezplačno. Z njim potencialni prijavitelji (torej knjižnice, ki želijo prijaviti projekt Erasmus+) in pogodbeniki (torej knjižnice, pri katerih že teče odobren projekt Erasmus+) sodelujemo kot z mentorji, svetovalci, podporniki – tako za vsebino kot tudi za finance in tehnični del oddaje prijav in poročil.
Interesentom in prijaviteljem iz (splošnih) knjižnic smo z našimi izkušnjami prijave in izvajanja akreditiranih projektov za pomoč in podporo na voljo tudi zaposleni v MKL. Zainteresiranim za sodelovanje v programu Erasmus+ priporočamo v branje članek Sedem vprašanj in odgovorov o Erasmus+: izkušnje iz Mestne knjižnice Ljubljana.

Dejavnosti, ki jih organiziramo v okviru akreditacije, sofinancira program Evropske unije Erasmus+
Zaključek
Akreditacija Erasmus+ na področju splošnega izobraževanja odraslih ponuja številne priložnosti za razvijanje izobraževanja odraslih, tako za izobraževanje in usposabljanje zaposlenih v knjižnicah kot tudi razvoj storitev za odrasle uporabnike knjižnic. Od slovenskih splošnih knjižnic jo imata poleg MKL še Knjižnica Mirana Jarca Novo mesto in Knjižnica Šmarje pri Jelšah. Tudi druge splošne knjižnice vabljene, da izkoristite to priložnost za pridobitev financ in spodbud za mednarodno sodelovanje. Nacionalna agencija programa Erasmus+ CMEPIUS in knjižnice, ki že imamo izkušnje s programom Erasmus, smo vam za dodatne informacije in deljenje izkušenj na voljo.
Viri in literatura
European Commission. (2020). Standardi kakovosti Erasmus na področjih izobraževanja odraslih, poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter šolskega izobraževanja. Različica 1: 28-05-2020. https://erasmus-plus.ec.europa.eu/sites/default/files/2021-10/erasmus-quality-standards-mobility-nov-2020_sl.pdf
European Commission. (2023). Erasmus+ Vodnik za prijavitelje. Različica 1 (2024): 28. 11. 2023. https://www.cmepius.si/wp-content/uploads/2023/11/2024-ErasmusProgramme-Guide_SL.pdf
GfNA-IV.3 (2023). Guidelines for assessment of applications for Erasmus accreditation in the fields of adult education, vocational education and training, and school education. https://www.cmepius.si/wp-content/uploads/2023/07/IV.3-Erasmus-accreditation-AE-VET-SE-assessment-guidelines.docx
Mestna knjižnica Ljubljana. (2024). Akreditacija Erasmus+ za splošno izobraževanje odraslih. https://www.mklj.si/projekti/akreditacija-erasmus-za-splosno-izobrazevanje-odraslih
Mestna knjižnica Ljubljana. (2022). Povsod v mestu. Strateški načrt MKL za obdobje 2022–2026. https://www.mklj.si/wp-content/uploads/2022/03/Strateski_nacrt_MKL_2022-2026.pdf
Mikulec, B., in Kristl, N. (2024). Evalvacijsko poročilo o programu Erasmus+ v obdobjih 2014–2020 in 2021–2027 za področje splošnega izobraževanja odraslih. https://www.cmepius.si/wp-content/uploads/2024/07/Nacionalno_porocilo_Erasmus_IZOBRAZEVANJE-ODRASLIH.pdf