Knjižničarske novice

novice in strokovne informacije za knjižnjičarje

25. konferenca Vzgoja in izobraževanje v informacijski družbi

25. konferenca Vzgoja in izobraževanje v informacijski družbi
28. 10. 2022
Gregor Škrlj
Narodna in univerzitetna knjižnica

Letošnja konferenca Vzgoja in izobraževanje v informacijski družbi 2022 je potekala že 25. leto in ponovno v živo oziroma hibridno, saj je bil omogočen tudi spletni prenos. Odvijala se je pod okriljem multikonference Informacijska družba 2022 na Institutu Jožef Štefan v Ljubljani. Glavna organizatorja konference sta bila Fakulteta za organizacijske vede in Institut Jožef Stefan ob pomoči soorganizatorjev Fakultete za računalništvo in informatiko ter Slovenskega društva Informatika.

Na slavnostni otvoritvi konference so podelili naslednje nagrade:

  • prejemnik nagrade “Donald Michie and Alan Turning” za življenjsko delo: prof. dr. Jadran Lenarčič,
  • prejemnik IS nagrade za tekoče delo 2022: Ekipa NIJZ, ki je vpeljala sistem zVEM,
  • Legende računalništva in informatike 2022: Rudi Bruc, Matjaž Gams, Tomaž Gornik, Tomaž Kalin, Robert Leskovar, Domen Mongus, Niko Schlamberger, Franc Solina, Tone Stanovnik, Denis Trček, Žiga Turk,
  • Informacijska jagoda 2022: nova elektronska osebna izkaznica,
  • Informacijska limona 2022: Cenzura na spletnih omrežjih in spletu,
  • najboljši prispevki: Gašper Slapničar, Peter Us, Erna Alukić, Nejc Mekiš, Miha Mlakar, Janez Žibert: IMF Quality Assurance of Mammograms Using Deep Convolutional Neural Networks and Transfer Learning.

Konferenca je imela obsežen in bogat program. Sodelovali so predavatelji iz osnovnih, srednjih in drugih šol, fakultet ter ostalih nacionalnih ustanov.

Slišati je bilo veliko različnih rešitev in možnosti uporabe sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije pri izobraževanju, poučevanju in učenju. Veliko časa in diskusij je bilo usmerjenih k temu, kako in kakšne nove načine, metode dela in izzive v vzgojno-izobraževalnih procesih prinaša sodobna IKT. Večina predavanj je bila na temo stanja pred in med epidemijo ter kaj je lahko dobra iztočnica oziroma popotnica za nadaljnje delo ali kot so zapisali organizatorji: “Izkušnje minulih let nas ne bodo vodile v stanje pred epidemijo, ampak nas bogatijo in vodijo v renesanso vzgoje in izobraževanja v novi realnosti.” 

Med predavatelji je bil tudi Gregor Škrlj (Narodna in univerzitetna knjižnica) s prispevkom Izobraževanje šolskih knjižničarjev na daljavo v Narodni in univerzitetni knjižnici, v katerem je predstavil pomen izobraževalne dejavnosti za šolske knjižnice ter izpeljana izobraževanja v letu 2021.

Škrlj
Gregor Škrlj med predavanjem (foto: A. Nagode Burger)

Svoje delo in praktične primere sta na konferenci predstavili tudi šolski knjižničarki: Andreja Nagode Burger (Osnovna šola Komenda Moste) je imela predstavitev Spletni vodnik Plečnik v Kamniku v obliki sobe pobega in govorila o tem, kako osmisliti šolsko knjižnico v medpredmetnem povezovanju s pomočjo sodobne tehnologije. Tina Mlakar (Gimnazija Moste) je predstavila KIZ na prostem, kjer je opisala razširjen program šolske knjižnice na gimnaziji ter kako v sklopu knjižnično-informacijskega znanja (KIZ) dijakom ponuditi zanimive vsebine ob uporabi sodobne tehnologije.

Skip to content