Knjižničarske novice

novice in strokovne informacije za knjižnjičarje

Humans of LIBER campaign 2022

Humans of LIBER campaign 2022

Intervjuji so del kampanje Humans of LIBER campaign 2022 (LIBER: Ligue des Bibliothèques Européennes de Recherche – Združenje evropskih raziskovalnih knjižnic). Ta je glas evropske raziskavalne knjižnične skupnosti in temelji na strategiji LIBER 2023-2027. Intervjuji predstavljajo posameznike, ki delajo v knjižnicah ter sestavljajo skupnost LIBER. S poudarjanjem človeškega vidika skupnosti ustvarjajo pristne povezave znotraj in zunaj mreže, z namenom, da vsaka od osebnih zgodb o delu v raziskovalnih knjižnicah navdihuje skupnost.

Intervju s Thomasom Kaarstednom, namestnikom direktorja knjižnice v Univerzitetni knjižnici Južne Danske, je opravila Rosie Allison na letni konferenci LIBER 2022, ki jo je gostila knjižnica Univerze Južne Danske (SDU). V intervjuju je povedal več o svojem delu, ki predstavlja “gradnjo znanstvenih mostov” – to je povezovanje s šolami, da bi učencem vseh starosti zagotovili možnost izobraževanja na znanstveni osnovi. To pomeni projekte občanske znanostinovinarske taborezgodovinske projekte itd.

Thomas Kaarstend po poklicu ni knjižničar, temveč zgodovinar. Pri zaposlitvi v knjižnici in delu s knjižničarji je spoznal, da imajo knjižnice kot ustanove, pa tudi knjižničarji ali informacijski strokovnjaki, čudovita prenosljiva znanja, ki se jih morda ne zavedamo in jih lahko uporabimo tudi drugje. Knjižnice zaposlujejo knjižničarje in informacijske strokovnjake, in strateško razmišljajo koga bodo zaposlile. Npr.: potrebujejo nekoga, ki bo delal sistematične preglede in za to je najboljša oseba z doktoratom iz zdravstvenih ved in ne nekdo z izključno knjižničarskimi znanji. Če želijo okrepiti ekipo za komuniciranje, je morda najboljša oseba novinar. Če je delo komunikacija ter se je treba osredotočati na aplikacije in spletna mesta ter posredovanje sporočil, potem je morda prava izbira strokovnjak za uporabniško izkušnjo ali novinar. Če pa gre za organizacijo dogodkov, razširjanje podatkov javnosti ali razvijanje učnih programov v sodelovanju z drugimi, potem je za to najboljši usposobljen knjižničar. Zaposlovanje je torej odvisno od vloge, ki jo bo opravljal zaposleni v ustanovi.

Izpostavil je še eno od stvari, ki bi jih knjižnice lahko bolje opravile, in sicer sodelovanje z raziskovalci kot z enakovrednimi strokovnjaki. Na SDU to jemljejo zelo resno. Dejstvo, da niso zgolj podpora raziskovalcem, ampak dejansko sodelujejo z njimi. Pomembno je poudariti in izpostaviti, da imajo knjižnice tudi na tem področju vrsto storitev: “Če je univerza kot kolo, so fakultete njegove špice, mi pa smo vozlišče na sredini, ki vse skupaj povezuje.” Vse to izhaja iz Strategije LIBER – knjižnice kot zaupanja vredna središča.

Celoten intervju, v katerem se intervjuvanec dotakne še družbe znanja, dostopa do podatkov, demokratizacije znanja …  je dostopen na spletni strani.

Skip to content